28 november

måndag igen, känns som veckorna flyger fram.. just nu ägnar jag i stort sätt all min lediga tid åt plugg, finals veckorna har startat.. är visserligen bara den här veckan och nästa, så tror jag överlever. hade en skapligt skön helg, ledig från torsdag-söndag pga thanksgiving. alla amerikanare åkte hem till sina kära familjer, kvar lämnade dom alla internationella studenter. fast det var rätt skönt att vara själva här.. och vi hade det rätt bra ändå :) på torsdagen fixade vi svensk pannkaksfrukost, vet inte om det var några andra än oss svenskar som gillade dom, men det struntar jag i, amerikanska pannkakor är ändå tjocka och torra. på fredagen åkte vi in till san francisco, varje fredag efter thanksgiving är det s.k Black Friday i USA, en stor rea-dag. hittade mest julklappar,så jag var nöjd! på kvällen åkte jag och rebecca tillbaka in till san fran för att partaja. började på krogen, träffade på både dom ena o dom andra, några som inte visste vad sverige var för nåt, undrar fortfarande om dom hade rökt på eller om dom bara var tröga.. efter krogen tog vi en taxi till liam och hans brors lägenhet, där var det fest/efterfest. det var en grym kväll/natt i san fran med min vapendragare :) kunde dock ha skippat tunnelbaneturen dagen efter i högklackat och en lånad fotbollströja årgång -95.. men sånt som ingår ;) lördagen innehöll inget mer än nödvändigt= film & glass. 17 dagar kvar innan jag sitter på flyget mot sverige, be prepared! PUSSS PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0